středa 4. února 2009

Po směně, když k tobě jedu ...




... Satira se na několik let odmlčela, a teprve když jsem v roce 1958 na podzim přišel do Prahy, se jako blesk a jako zázrak objevil v Divadle E.F.Buriana Skandál v obrazárně.
Počátkem padesátých let zpívaly snad všechny svazácké soubory písně jako – Zítra se bude tančit všude, Šel Frantík kolem zahrádky a podobné „songy“. Ze své slábnoucí paměti ale nemohu nevyhrabat skvělou parodii z toho Skandálu. Bylo to tango Traktoristka, které se dodnes snažím předat dalším generacím na už řidnoucích sedánkách:

Po směně když k tobě jedu, trolejbusem z Bohdanče.
Unaven být nedovedu, je mi jako do tance!
Kolem mne ruch budování, slunko nad hlavou,
Tak po vykonané práci, jedu za tebou.

Ve svých tvrdých dlaních, vyměním soustruh za ručku tvou,
Traktoristko vzorná, moje píseň letí k tobě tmou.
Do ouška ti šeptám, když tě večer vídám,
Lány tebou pozorané, že vždy ve snu líbám!
Pro splněné normy, jsi mi dražší den ode dne víc,
Tys má traktoristka, údernice z Pardubic!


RNDr. VLADIMÍR VONDRÁČEK / Pozitivni-noviny.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat